Citate Motivationale vs Povesti Reale

📩 #1 Thrive Letters

Regula #1 în afaceri (și în viață) este că te vei bloca.

Pentru a ilustra această afirmație, am să-ți spun azi 2 povești scurte, dar super interesante.

Două fețe ale aceleiași monede.

Extrase din cartea Anatomia unei reușite, de Adam Alter.

Vreau să le citești cu atenție și să îmi spui la final pe care dintre ele le vezi cel mai des în Social Media - mai ales în lumea antreprenorilor.

Ești gata pentru versiunea #1?

Brianne Desaulniers s-a născut în Sacramento, California, în 1989.

La vârsta de șase ani, s-a înscris la American Conservatory Theater din San Francisco, unde era cea mai tânără elevă.

Trei ani mai tarziu, a apărut într-un scheci la The Tonight Show with Jay Leno.

Scurta ei apariție a atras noi roluri TV.

Mai întâi în calitate de invitată, apoi roluri minore recurente și, în cele din urmă, roluri principale în seriale TV populare.

Criticii i-au lăudat calitățile de actriță pe micul ecran, ceea ce i-a deschis calea spre roluri în filme pentru marele ecran, spre regie și scenaristică.

Câțiva ani mai târziu, Desaulniers - cunoscută acum ca Brie Larson - a devenit cea de-a 74-a femeie care a câștigat Oscarul la categoria “Cea mai bună actriță”.

Pe lângă Oscar, Larson a mai primit alte 70 de premii pentru actorie și rolul principal în Captain Marvel.

Acum hai să mai băgăm o fisă.

Povestea reală din spatele poveștii de succes.

Pe 13 august, 2020, Larson a încărcat o înregistrare pe Youtube, de 14 minute, intitulată Audition Storytime! (pt.1).

În acest video și în continuarea sa, vorbește despre 20 de ani de dezamăgiri.

Începând cu prima ei audiție pentru un rol într-o reclamă, la vârsta de șapte ani.

Înghesuită într-o începere cu alți tineri asprianți, Larson a fost trimisă acasă după numai câteva secunde petrecute cu directorul de casting.

Apoi Larson enumeră filmele pentru care a aplicat, dar nu a obținut niciun rol: Gossip Girl, The Hunger Games, Tomorrowland, seria Razboiul Stelelor, Smart House, Spy Kids și The Big Bang Theory.

“Am ajuns până în runda finală”, mărturisește ea, “la Juno, 13, Brink, Smart House, Tomorrowland, Pitch Perfect, Into the Woods, Youth In Revolt, Peter Pan, Halt and Catch Fire, The Big Bang Theory.”

Larson este întruchiparea succesului în actorie.

Dar chiar și ea a dat greș, după spusele sale, în 99% din cazuri.

Acum hai să închidem exemplul de Hollywood (nu am planuri să devin actor prea curând) și să digerăm puțin lecțiile.

Cartea din care am preluat informația de mai sus pune accent pe blocaje și cum să le depășești.

Dar pe mine m-a fascinat faptul că între mii de alți actori care au trecut prin aceeași situație, Brie Larson este excepția care a avut inițiativa (și curajul) să fie transparentă cu eșecurile și obstacolele din cariera sa.

Simt că același lucru se întâmplă și în lumea noastră.

Încă de la primul fake guru care mi-a aprins flacăra potențialului digital, 99% dintre poveștile pe care le-am văzut/auzit în această industrie sunt despre cât de ușor și roz e totul în online.

Overnight success - simplificând la maxim durerea traseului chiar și atunci când ni se spune că a durat 10 ani.

Când realitatea e plină de obstacole, blocaje, capcane și momente frustrante în care regreți că nu ai ales calea mai ușoară.

Iar persoanele care sunt atrase de promisiunile magice ale vânzătorilor de vise ajung destul de rapid să afle asta pe pielea lor.

Eu mi-am petrecut ultimii 7 ani în lumea marketingului și a antreprenoriatului digital.

Pe lângă sutele de experimente și colaborări (unele de succes, altele nu), am co-fondat în această perioadă o afacere online care a făcut în 2023 vânzări de $2.000.000.

Deși nu este un prag demn de Forbes, este ceva la care acum 10 ani nici măcar nu visam.

De fapt, este 2x față de viziunea măreață care mi-a aprins flacăra antreprenorială (acel webinar cu un fake guru, menționat mai sus).

Dar realitatea este că în fiecare zi am senzația că habar n-am ce fac și mă lupt chiar cu mai multe obstacole decât atunci când am început.

Deoarece aș fi dat orice să pot afla și povestea reală (nu doar citatele motivaționale) din spatele unor afaceri de succes în acești 7 ani, am decis să documentez prin această serie de e-mailuri obstacolele cu care mă lupt și (sper) lecțiile cu care rămân după ce le depășesc.

Lecția 1 - La fel ca în cariera de actor, în business și marketing e perfect ok să dai greș în 99% din inițiative. Cât timp înveți, progresezi și nu “pariezi casa” pe fiecare nouă inițiativă.

Lecția 2 - Transparența și documentarea evoluției sunt o formă foarte bună de content marketing. În cel mai rău caz, nu-l consumă nimeni, dar te uiți peste ani la progresul pe care l-ai făcut.

Cam atât pentru azi.

Susținătorul tău #1,

Cristi

P.S. Feedback-ul pozitiv de la ultimul newsletter non-AI (mai mult axat pe marketing & business) m-a făcut să lansez oficial această serie intitulată Thrive Letters.

1-2 e-mailuri pe lună.

100% utilitate și lecții din activitatea mea ca antreprenor online și om de marketing.

0% vânzare (nu am de gând să scriu aici advertoriale spre produsele sau serviciile mele).

Eventual cu un sponsor sau un mic anunț din lumea mea în P.S., ca să nu fiu chiar Maica Tereza a lumii digitale.

Dacă ți-a plăcut această ediție, nu ezita să-mi spui într-un reply (și de ce nu, să dai click pe reclama de mai jos ca să-mi plătesc cafeaua de mâine).

Cheers! 🍻

Learn AI in 5 Minutes a Day

AI Tool Report is one of the fastest-growing and most respected newsletters in the world, with over 550,000 readers from companies like OpenAI, Nvidia, Meta, Microsoft, and more.

Our research team spends hundreds of hours a week summarizing the latest news, and finding you the best opportunities to save time and earn more using AI.

Reply

or to participate.